Kusinbesök från Irak

I dag råkade jag ut för ett kusinbesök (kul) från en kusin jag inte sett på över 10 år, det blev att prata ikapp flera år, hans lille son som nu är rätt vuxen har nämligen startat på någon form av utbildning inom data på Örebro universitet, så hans pappa följde med till Örebro för att fixa bostad. Även min kusin har fått nya arbetsuppgifter trots att han försökt gå i pension det sista året. Det nya jobbet betyder ett flertal resor till oroshärden Irak där han jobbar med tonvikt lagd på återuppbyggnads- och utvecklingsbistånd samt humanitära insatser.

Puu jag skulle inte vilja byta, med dessa bilbomber och attentat som förekommer där.

Nu har man ytterligare en oro, som om det inte vore nog med systerdotter som har jobbat några år med flyktingfrågor på Öst-Timor. Hon var för något årsedan på ett kort arbetsmöte i Italien, under tiden sprängde gerillan FN-kontoret där hon arbetade, rena turen att hon klarade sig, en eller två FN-tjänstemän omkom vid det dådet.


Av säkerhetsorsak blir det inga bilder på min kusin eller den lilla hunden han lufsade med.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0