Vintern är här igen

Vintern är här igen med sin första snö.

I dag kom vinterns första snö, i lite lätt puderform. Personligen hatar jag detta vita som täcker marken flera månader om året, jag skulle föredra att nedebörden kom i en mer flytande form så att den letar sig ner i dagvattenbrunnarna på egen hand. Vintern för ju med sig mer problem, jag fick mina vinterdäck monterade i söndags, och tur var det, redan på måndagsmorgonen var det blixthalka, jag märkte först inte att väglaget var dåligt, bilen såg ju torr och fin ut när jag rullade ut på gatan, men redan vid första korsningen märkte jag att bilen gled på vägbanan trots dubbdäck. På tisdagen var jag redo för en ny morgontur, och då blev det även dax att skrapa rutorna för första gången den här vintern, burrrr gillar inte detta. Jag hörde i alla fall på radio att SMHI har lovat bättre väder nästa vecka. Vanligtvis brukar jag annars använda mig av TV4s väder, eftersom det brukar vara vackrast.


 

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0