Bröllop som kunde slutat i katastrof på grund av saknade ringar

Det har varit väldigt dåligt med tid för denna blogg, jag skall försöka bättra mig, min storasyrra fick en utmärkelse som bästa bloggare på sitt jobb för någon vecka sedan, så jag ligger tydligen i lä.

Ibland önskar man att man vore två så att man kan dela upp sig på två platser samtidigt, i lördags firade en bekant sin 40 års dag,  samtidigt var det ett bröllop i bekantskapskretsen.

 
Eftersom jag var inbjuden som bröllopsvitte fick bröllopet gå före, detta var första gången jag var med på en borglig vigsel, och jag fick ansvaret att förvara ringarna i min ficka. Pu dessa ringar, fick dem tidigare under dagen och stoppade dem i fickan, av någon orsak tappade jag dessa ringar på gatan utanför bruden och brudgummens bostad, när vi kliver ut på gatan ligger en genomblöt påse på gatan, brudgummen pekar på påsen och frågar om det är något jag tappat.  Jag blir helt kall, och tänker vilken tur att vi hittade dem före bröllopet, skulle inte vara kul att stå där och leta i alla fickor efter några obefintliga ringar när det var dax.

Detta med borglig vigsel var tydligen något som kunde klaras av på kort tid, en borgerlig vigselförrättare klarade av hela akten på mindre än 10 minuter, senast jag var på kyrkbröllop tog det ca 50 minuter.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: B Govek

Tack för den det var jag som hittade min o min frus ringar på gatan

2010-01-08 @ 10:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0