Trafikläget

Denna julhelg var det gott om varningar om trafikläget i hela landet, själv gav jag mig iväg på en vinterresa på drygt 50 mil under helgen, då jag inte hade någon större brådska försökte jag att ligga 10-15 kilometer under rekommenderad fart enligt hastighetsskyltarna. Konstigt nog körde de flesta i samma hastighet, med undantag av några enstaka fordon, Det som förvånade mig mest var en hästtransportvagn med två hästar som blåste förbi en lång rad med bilar på en glashal E-18 utanför Kristinehamn.


Trots att jag tog det väldigt försiktigt drabbades jag ändå av ett litet missöde, när jag passade på att svänga in på Coop i Kristinehamn för att fixa en Harry Boy som sista minuten julklapp, möts man av att någon varit emot mitt bakljus medan jag varit inne i butiken. Själv tycker jag att det är svagt att bara sticka utan att lämna en lapp med telefonnummer eller namn. Eftersom skadan ändå är så pass liten är det heller inte någon ide att anmäla händelsen, eftersom ett nytt lyktglas är billigare än självrisken.
Eget foto av mitt bakljus 201012

 

Samtidigt som jag själv var ute på vägarna var jag glad att mitt resmål inte var Österlen där vägarna blåste igen 10 minuter efter att plogbilen passerat, och några trafikanter enligt radion tvingades tillbringa 7-8 timmar i bilar som fastnat i snödrivorna.


Kommentarer
Postat av: Fredde

Man blir så lack nær något sådant hænder...

2010-12-27 @ 00:20:01
Postat av: janne

Bara att bita ihop och köpa ett nytt glas.

Janne

2010-12-27 @ 22:00:41
URL: http://htpp://jannealg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0