Djungeltelegrafen fungerar dåligt

Djungeltelegrafen fungerar dåligt jag hörde i torsdags att det skett ett mordförsök på en fest
förra lördagen, inte nog med det, brottet utfördes i huset tvärs över gatan, tydligen har
händelsen blivit omtalad eftersom jag har hittat minst sex bloggar som refererar till dådet.

Hannastacia Örebro http://thehellofhannastacia.blogspot.com/2010/02/its-mad-mad-world.html
Maria Byström http://tinnitussans.blogspot.com/2010/02/dagens-valdsbrott.html

Annars är det så att vill man veta vad som händer på orten måste man hålla ögonen öppna och öronen på vid gavel. Helt plötsligt kan man se något, som i måndags morse då två poliser visade sig på trottoaren fast det tog tre dagar innan jag kopplade ihop dem med knivbråket.

I fredags skymtade jag en Ambulans, hoppas bara att det inte var något allvarligt.

Egen bild 100220

I går kväll (fredag) tänkte jag åka till Skoghall, men på grund av varningarna i radion om
snöovädret som var på väg in över landet ställde jag in resan. I dag lördag satte jag mig i
bilen för att åka till ICA och handla, jag passade samtidigt på att åka upp till Q-star för att
tanka, och väglaget på E-20 såg ut att vara rätt hyfsat så jag tänkte nästan ge mig iväg till
Skoghall i alla fall. På vägen hem körde jag fast och kom vare sig framåt eller bakåt, tack
vare två personer kom jag loss, jag skämdes, sitta fast på en vanlig gata. Så jag bestämde mig för att inte genomföra någon resa till Skoghall. Skamkänslan över att sitta fast släppte lite
senare då jag noterade fler bilar som satt fast.

Egen bild 100220     Egen bild 100220

Jag borde ju knäppt en bild på mig själv näe jag satt fast men jag rodnade så, och min andhämtning blev så kraftig att det bildades is på bilrutan, jag kommer ihåg en sommardag när jag skulle fickparkera då bildades det imma på rutan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0