Tropisk värme

I dag har det varit väldigt varmt på jobbet, den enda termometer som finns där visade över 90 grader eller som det stod bredvid gradantalet Blood heat, jag har inte orkat räkna om granantalet till Celsius på grund av värmen, man orkar helt enkelt inte räkna.

Eget foto av tämpmätaren på jobbet 

Skönt att få komma hem efter jobbet och mötas av lite mer normal temperatur min digitala termometer visade bara 31,1 grad, det är ju lite mer drägligt, men svetten rinner ändå över hela kroppen, så det var bara att slänga av sig en del klädesplagg, av anständighetsskäl kommer inga bilder på mina nakna ben i dagens blogg.

Egen bild på empmätaren i vardagsrummet.

men jag har även en termometer i köket som visar på en ute temperatur 28,3 grader som jag kan visa observera att denna är på husets skuggsida vänd åt öster. 

28 grader på skuggsidan av huset.


Människosläktet är bra märkligt, det är inte så länge sedan vi klagade över den kalla och snörika vintern, just nu klagar bönderna över torkan, all spannmål torkar bort. Skulle det mot förmodan komma lite nederbörd de närmaste dagarna kommer vi säkert att höra att grödan ruttnar bort på grund av vätan.

Nu väntar jag på att det skall bli lite svalare så att jag kan återvända till jobbet och fixa till några prylar som jag inte klarade av att göra tidigare idag på grund av värmen. När det är så varmt som i dag klibbar nämligen en del verktyg fast i handen och man får inte riktigt samma precision i handgreppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0