Förtroendejobb

De blåa orden tar dig vidare till vidare läsning externt eller i tidigare blogginlägg.

Jag läste i lokalblaskan att en socialsekrreterare från Stockholm löpte amok under en fest på en restaurang i Örebro, det hela slutade med att polisen kallades till platsen. På polishuset försökte hon sparka en polis i huvudet. Efter en natt i fyllecellen vaknade hon upp på morgonen helt utan minnen av händelsen och polisingripandet.
Eget foto av min bildskärm 201005


Man blir fundersam jag trodde att denna yrkesgrupp arbetade med att hjälpa personer som lider av missbruksproblem, inte att de själva skulle vara missbrukare, Just vissa yrkesgrupper borde man ha rätt att ställa större krav på, inte bara socialsekreterare utan även på andra grupper som arbetar med att hjälpa befolkningen i landet. Tidigare i år skrev jag om en Säpopolis som blev åtalad för övergrepp och hot mot en kvinna. Jag hörde på nyheterna att han dömdes till sex års fängelse för grov våldtäkt och övergrepp i rättssak. Det är skönt att det blev en dom i detta fall, eftersom just yrkesgruppen poliser har varit ute och blåst i media med nerlagda åtal den senaste tiden. Det skall även bli spännande att se hur det går för Kapten klanning.

Det är knepigt att det inte finns någon kontroll på personernas lämplighet att utöva ett yrke, jag kommer ihåg från min militärmönstrig hur de sorterade bort personer med nazisympatier eftersom dessa bedömdes som olämpliga soldater. Tyvärr är det inte så många bilder i dagens blogg, men bloggen beskriver enskilda personer och dessa skall inte behöva springa gatlopp i min blogg, och några fria bilder som går att illustrera inlägget med hittade jag inte på nätet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , .



Nu kan man följa bloggar efter ort titta på Sveriges bloggkarta och se om det finns någon bloggare på din ort.
Om du vill följa min blogg klicka på följande länk Bllogovin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0