Stora Bokbytardagen

Idag är det stora bokbytardagen och jag är ganska mör i kroppen efter lite extra slit på jobbet de sista dagarna, så mitt inlägg blir lite kort idag och jag hoppar över detta med att gå ute med en bok under armen i år. Så snart dessa rader ligger på nätet blir det pyamasen och extraknäck som sågverksarbetare. Nästa år skall jag ut och byta böcker.
eget foto 200105
Jag hörde på radions kanal P1 idag att det är den Stora bokbytardagen  idag, Denna dag hittades på av en tjej som inte visste vad hon skulle hitta på med alla böcker, När hon bastade pratade hon med sina kamrater om dessa böcker och efter lite diskussion kom iden om en bytardag upp. Ikväll träffas man bland annat utanför  Stadsbiblioteket i Stockholm  där även olika artister och författare kommer att medverka.
Ytterligare böcker på golvet som väntar på en bokhylla. Eget foto 201005
Hur gör man, man tar en bok ur sin bokhylla eller som i mitt fall från golvet, placerar den under armen och när man träffar en person med en bok, greppar man hans bok och ger honom sin egen bok. Så har man böcker man är rädd om bör man inte gå ut med dem idag. Denna rörelse har blivit så stor att det till och med har bildats en grupp på facebook.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0