Nu går det fort, bara 1 månad och 1 dag kvar.

Julen närmar sig med stormsteg, när jag var inne och handlade häromdagen såg jag att julglöggen redan har kommit ut till försäljning och hyllorna dignade med olika typer av julpynt.
Eget foto av Blossa julglögg, 201010
Det känns som om man startar med julen tidigare för vart år. En gång i tiden startade julen med första advent, men numera startar försäljningen av julprylar redan i slutet av oktober. Jag funderar lite smått på om de första semlorna kommer att finnas till försäljning före julafton även i år. För något årsedan såg jag några skräckexempel av julsemlor med rödfärgad grädde och en marsipantomte placerad på toppen av semlans lock. Det känns i alla fall helt okay att affischerna för de olika julmarknaderna och julkonserterna som går av stapeln nu till helgen sitter uppe.


Och i Anna Levins blogg på lokalblaskan kan jag läsa att hon redan har inlett jakten på en riktigt fin julgran hoppas bara att den klarar sig i värmen i drygt fyra veckor.


Men julhälsningen som finns i olika fönster med en önskan om en
God Jul och Gott nytt År känns fortfarande väldigt avlägsen.
Eget foto av Vänsterpartiets julhälsning. 201011

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0