SF 25 i Skåre klar

Nu är jobbet på SF 25ans vingar klar för min del, det sista momentet med duken klarades av nu i helgen av med hjälp av råd och tips från många personer som jobbat med detta tidigare. Eftersom jag själv inte har jobbat så mycket med Seconite materialet kändes det tryggt. Jag vill passa på att TACKA alla som via mail har gett mig råd angående detta jobb. När jag bevistade min dukningskurs för åtskilliga årsedan arbetade vi mest med bomullstyg och konstfibermaterialet Seconite nämndes bara som små inpass. 

 

Jobbet blev lite mer omfattande än vad vi tänkte från början, eftersom vingen glidit av skyddsdynan på pallbocken och skapat ytterligare en liten skada i ett angränsande segment.
Eget foto 201009
Medan spännlacken torkade tog vi en liten sväng till Segelflygkubben i Karlstad för att titta på deras SF-25, och Gunnar passade på att byta en packning i motorn, eftersom det fanns ett litet förargligt dropp av motorolja.
Eget foto 201010 Karlstads segelflygkybbs SF 25, Eget foto 201010 Karlstads segelflygkubbs bogserflygplan, Eget foto 201010   
Tyvärr kan man fortfarande inte se slutresultatet av vårat arbete eftersom lakeringen återstår, och under veckan skall dessa två vingar lastas på en vagn för att transporteras till lackeringsverkstaden. När sedan väl vingarna är lackerade är allt vårt arbete dolt och ju mindre som syns desto bättre jobb har vi utfört.

Fler fotografier från detta arbete finns på min facebooksida.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0