Jetflygträff på gräsklipparklubben

(Obs klickar man på ett blått ord kommer man till en ny sida för ytterligare läsning om personen eller händelsen).

Hela helgen är vikt för jobb på gräsklipparkubben och redan vid niotiden fick jag i uppdrag att åka till ICA för att komplettera vissa färskvaror. Eftersom jag kom ner till Centrum före butikernas öppningstid passade jag på att vandra runt lite.
Eget foto 201009 av en skumfylld fontän på torget i Laxå
Ortens ungdomar har tydligen haft roligt under natten och hällt diskmedel i fontänen, och med vindens hjälp låg det stora skumbollar långt ut på Skolgatan. Själv tänkte jag mest på allt jobb det blir för parkförvaltningen att byta vatten och rensa bort allt tvättmedel, men en kär vän jag pratade med tänkte mer på småfåglarna och katterna som kanske använde fontänen för att dricka ur.


Trots att jag letade efter socialdemokraternas valstuga i veckan och då inte lyckades lokalisera den blev resultatet bättre i dag, bakom scenen fanns en husvagn som jag antar är deras huvudkontor under denna valrörelse.
Eget foto 201009

Från jetflygtträffen borde det finas massor att skriva om, men jag blev fast inne i köket för att fixa marktjänsten åt de som sålde korv och kaffe så jag såg inga av de spektakulära haverierna och flygningarna som genomfördes. Men jag kunde inte motstå att slita mig loss för att kunna fotografera några av modellflygplanen. Min favorit bland jetflygplan är ju SAAB 32 Lansen, som jag anser är det enda jetflygplan som ser som ett riktigt flygplan. Bland de övriga flygplanen fanns en SAAB 21R detta flygplan var i verkligheten ganska unikt eftersom det är det enda propellerflygplan som med lyckat resultat konverterats till reaktionsdrift (dåtidens benämning på jetdrift), samt en SAAB 37 Viggen som inte var helt klar den saknade all märkning, detta medförde att den inte kändes helt verklig.
Westerbergs Lansen modell. Eget foto 201009 Eget foto av en SAAB 21R modell på Laxå Flygfält 201009 Eget foto av en Saab Viggen modell på Laxå Flygfält



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0