Långfredag = städdag

På vår lilla ort genomförs det årligen några städdagar, men tyvärr inföll denna städdag förra helgen då jag var bortrest, men enligt notisen i lokalblaskan var det många som ställde upp och fixade till våra grönytor. Vår regering sliter just nu med frågan om att införa en lag mot nedskräpning liknande den i Hongkong, detta skulle säkert medföra att det blir lite renare i vår natur. Ett skräckexempel hittade jag på parkeringsplatsen vid Stolpen i Värmland under långfredagen.
Eget foto från rastplatsen Stolpen i Värmland 1104
Jag tror inte jag har sett så många burkar och flaskor utspridda på en plats tidigare.

Som vanligt blev det även en städdag på gräsklipparklubben under långfredagen, för min del har det blivit lite av en tradition att medverka där. Det jag tycker är lite märkligt är att det är roligare att klippa gräsmattan där än att lägga ner samma jobb hemma på min egen gräsmatta. I år blev det jobb i tankanläggningen för min och Stigs del, medan några andra klubbmedlemmar tvättade flygplan och kopplade in vattnet.

Eget foto 1104 Stig Andersson vid tankanläggningen Eget fot 1104 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0