Lördagsbastu

 
 
I dag passade jag på att åka till Vibybastun för att få en rejäl lördagstvagning. Det är något extra med dessa vedeldade bastuanläggningar, både luften och fuktigheten känns betydligt bättre än i en vanlig eldriven Tylöbastu.
Detta hindrar inte att det även i en vedeldad bastu kan bli fuktigt på lavarna, det fick jag själv erfara för någon vecka sedan när jag reste mig för att gå ut, Bastulaven var snorhal och jag drattade på ändan, som tur var landade jag väldigt mjukt eftersom min ändalykta landande på en persons mage som troligen vägde 100+. Själv blev jag ganska förlägen och smet ut ur bastun så fort jag kunde, hoppas bara mitt fall inte fick den stackaren att tappa luften.
 

Extra kul idag var att även Jultomten passade att besökte oss för att klara av sitt årliga bad inför den stundade arbetsintensiva perioden. Jag passade på att fråga hur det var att bara arbeta en dag om året, men svaret jag fick var att han under resten av arbetar för Statens Järnvägar.

 

När jag ändå skulle genomföra denna lördagstvagning passade jag på att bli av med mitt gråa skägg så man slipper att extraknäcka som jultomte den tjugofjärde december.

 

Precis som TV kockarna får det bli en bild före och en bild på slutresultatet.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0