Applikationer

Detta med olika appar (applikationer) till mobiltelefonen och datorer ökar lavinartat, vissa kan kanske vara bra. Hur bra vet jag inte eftersom jag vad jag vet inte har laddat hem någon app till min mobil, för övrig tror jag att den på grund av ålder inte skulle klara av någon app.

Egen bild på min Motorola mobiltelefon som fick antennen avslagen för några årsedan 

Men häromdagen när jag googlade efter en sak på nätet hittade jag en app till Facebook som kan vara intressant för de som är nyfikna på en person.

För något årsedan installerades det kroppsskanningsystem  på några flygplatser, denna scanner medför att en person kan se alla personer nakna på en bildskärm. Nu har tekniken utvecklats och från ett företag i USA kan man köpa en app som man kopplar till Facebook, med appen installerad i datorn kan man precis som på flygplatserna se alla personer så som de är utan kläder. Själv beställde jag trots det höga priset appen omgående och jag är imponerad av dess förmåga. Jag valde att prova den på en bekants fotoalbum på Facebook, och den klarade till och med av att visa personens tatueringar som vid det vanliga fotografiet döljes av kläder.

 Eva  Eva 2

Nu skall jag omgående plocka alla bilder på mig själv som ligger ute på Facebook, för det känns ju lite obehagligt att folk med appen kan se mig utan kläder.

 stina 1  stina 2

För övrigt har jag ett par bekanta som fyller år just i dag och jag brukar vitsa till det hela genom att kalla dem för aprilskämt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0