Früli Strawberry beer

Jag smakade på en belgisk fruktöl i helgen, tvi vale jag har inte smakat något så hemskt sedan jag var i 10 årsåldern då jag råkade få hemmakokt jordgubbsaft som var jäst.


Jag är förvånad att ett smakminne kan sitta i så hårt, jag hade inget minne av denna saft, men efter en klunk av detta öl, kom smaken och minnet åter, jag kommer till och med ihåg vilka som satt runt bordet och hur tanten som bjöd på saften frågade om jag ville ha ett glas till, eftersom jag drack ur glaset så fort, men jag ville ju bara göra pinan kort och bli av med den läskiga smaken så fort jag kunde. Att saften var jäst berättade någon av mina äldre syskon senare på dagen när vi var hemma igen.
Egen bild av en flaska Früli Strawberry Beer


Denna smak kom i retur nu när jag avsmakade det belgiska fruktölet från Van Diest Beer Company, och jag har en känsla av att detta öl inte kommer att bli en storsäljare bland oss som druckit någon jäst saft. Konstigt nog fick ölet en World Beer Awards 2009, undrar om de har mutat juryn för att kunna få denna utmärkelse.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0