Bloggning

Jag har nog präntat ner lite om detta tidigare, men mitt bloggande är något jag gör för mitt eget nöjes skull. Det händer att jag då och då får tips av andra och en uppmaning att skriva några rader om det lämnade tipset. Men för att jag skall skriva något krävs det att det är ett ämne eller någon åsikt som jag själv kan stå för.
Blyerts Jenny Larsen
Några frågar också om det är svårt att skriva text och publicera, och mitt svar blir att det beror på vilken bloggsida man väljer att publicera sig på. När jag startade blogga så publicerade jag på en sida som krävde att texten var i något som heter htlm format.  Något år senare hittade jag denna sida blogg.se där man kan skriva texten rakt av i ett fönster och sedan trycka på knappen publicera och allt är klart. Själv är jag lite slarvig, jag skriver texten och trycker som regel på knappen publicera utan att ha läst igenom inlägget, så det händer att det blir några små stavfel eller missade bokstäver här och där. Jag brukar inte heller gå in och ändra i tidigare inlägg eftersom det jag skrev är en tidsspegel, att saker och ting ändrar sig hör ju historien till,  och det var ju en av sakerna den forna Sovjetstaten kritiserade för när de ändrade texten i äldre böcker.

Bild på en enkelm dator, eget foto201012
För att kunna blogga behöver man en enkel dator och tillgåmg till internet. 


När jag var på bastukubben häromdagen så kom det upp några frågor om mitt bloggande, och en fråga var hur jag lyckades publicera inlägget Nykterist ? med tidstämpeln 20:00:00, och svaret är inte så svårt, jag skrev inlägget redan kl 18:30 och angav att det skulle publiceras 20:00.

 

Utöver lite av mina tankar och åsikter blir det ju som ni redan märkt en del inlägg om olika föreningar som jag stödjer eller är medlem i, bland annat Gräsklipparklubben
Konstföreningen och Hembygdsföreningen men även lite om vår lilla ort.
Bilden lånad från Wikipedia
Just när det gäller vår lilla ort har jag hittat några bloggare som skriver på ett sätt som tilltalar mig, och jag kan utan att tveka rekommendera både Charles Blogg och "Min himmel runt hörnet"  som klart läsvärda. Ytterligare en blogg som berör vår lilla ort som jag nyligen hittade var Maggans blogg även den är värd att besöka. Ibland hittar man en sida så där helt apropå, jag kommer inte riktigt ihåg vad jag sökte efter på nätet, men av någon orsak ploppade Rollmars blogg upp, trots att det är en person jag inte har någon personlig kontakt med eller känner har jag lagt in hennes blogg på Bloglovin så att jag kan följa bloggen eftersom jag gillar de bilder och texter hon publicerar.
eget foto av min Min Bildskärm, 201012 



Om du vill ha kontakt eller fråga mig om något maila mig på [email protected]

Vill man prova på att blogga så finns det några sidor på nätet som jag rekommenderar:


Läs även andra bloggares åsikter om Blogga, Charles Blogg, Min himmel runt hörnet, Maggans blogg, Laxå, historierevisionism, Blogg,
Trackback
RSS 2.0