Flickorna räddar landets ära.

I kväll blev det några varma mackor till OS-sändningarna från Vancouver, mackorna gav mig lite dåligt samvete eftersom jag använde tonfisk, detta är en fisktyp man inte borde äta på grund av att vissa arter är akut utrotningshotade.
Egen bild från ugnen

Räddningen av landets ära får vi tillskriva Charlotte Kalla som fixade till den första guldmedaljen i Olympiska spelen, även Anna Haag bör nämnas som en räddare, personligen tror jag att vi kommer att få se henne högt upp i resultatlistorna i framtiden. Man ska ha i minnet att vinter OS är det näst största återkommande idrottsevenemanget i världen räknat efter antalet deltagande länder och aktiva idrottsmän så att placera sig på prispallen är stort.
Bild lånad från WikipediaBild lånad från Wikipedia

Annars har det visat sig vara stora problem med snö och värme i Vancouver, detta är inte något vi lider av just nu, tittade ut på min lilla Morris och den var helt igensnöad lika illa var det med Centrumtorget.
Egen bild av min insnöade MorrisMinorBild från Centrumtorget i Laxå februari 2010

Man vår lilla kommun har nu tagit tag i Vancouvers snöproblem och kommer till hjälp, de lastar lastbil efter lastbil med snö, vi får bara hoppas att den hinner fram till Vancouver i tid. Även Du kan hjälpa till fyll ett kuvert med snö och posta det till Vancouver, som flygpost bör brevet vara framme före fredag.
Kommenens snöhjälp till Vancover februari 2010, egen bild

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0