Fylleri

Här blir det lite skriverier om Fylleri och en liten återblick på det gångna året

Idag fyller denna blogg ett år, jag startade den eftersom min tidigare bloggplats krånglade till det och jag som inte vill besvära mig med htlm-programmering letade reda på en enklare bloggportal, och stannade här när jag hittade blogg.se.
Bild från sjön Toften 1959. Eget foto av en Diablid 201006
Under det här året finns det många ämnen jag tänkt ta upp, men dessa har fått så tillbaka för andra aktuellare saker, ibland saknar man inspiration eller man vet inte hur man skall ta upp ett ämne utan att röja eller driva med någon. Att jag själv klantar till det ibland och kommer en vecka för sent till en kyrkvandring, eller slår sönder ett fönster det får jag väl bjuda på, det är ju det självironi handlar om. Då och då har det varit perioder med bloggtorka, detta kan bero på att jobbet eller andra saker kommit emellan Bland dessa andra saker är olika styrelseuppdrag i olika föreningar, jag lovade mig själv redan förra året att jag skulle minska ner antalet, så till hösten när olika valberedningar kontaktar mig kommer svaret att bli NEJ.

Läser man igenom mina inlägg, finns det en hel del stavfel, jag korrekturläser inte och ibland är fingrarna snabbare än tanken så en del bokstäver btyer plats, eller jag stavar ett ord med två kk istället för ll eftersom dessa två bokstäver ligger bredvid varandra på tangentbordet.
Bild lånad från Wikipedia. Bild lånad från Wikipedia. Bild lånad från Wikipedia.
Under vården drabbades Haiti av en kraftig naturkatastrof, den veckan fick jag flest kommentarer, kanske beroende på att jag betalade in 100 kronor till hjälpinsatserna för vart inlägg som skrevs i min blogg. Jag trodde att det skulle bli ett inlägg om dopning med både OS och VM- tävlingar under detta år, men Mührlegg effekten har uteblivit, och inga större dopningavstängningar har uppmärksammats i media under året. Några har jag så här i efterhand blivit ganska nöjd med, andra blogginlägg är mindre bra, men de får stå kvar eftersom de speglar den dag den skrevs.
Egen bild av två nya öltyper 2010 
Jag skrev ett inlägg om alkoholfri öl, för att allt skulle bli rätt, mailade jag tre bryggerier som finns på den svenska marknaden, bara Norrlands Guld svarade, undrar hur konsumentkontakten är på de två övriga. Ett ämne som jag borde skriva mer om är flygning, men min aktivitet inom det området har varit väldigt låg det sista året, och om det blir som jag har tänkt, avveckla olika styrelseuppdrag så minskar kontakten med flyget ytterligare. Några allmänna tjänare. En socialsekreterare och några poliser har även fått några beska kommentarer under året, hur det slutade för Säpopolisenl från Uppsala vet jag inte, men Kapten Klännings rättegång i tingsrätten avslutades i går, dom lär komma inom kort.

 

 

Från polisaspirant Jocke Johansson väntar jag fortfarande på den ursäkt han lovade att ge mig enligt ljudupptagningen av vårt samtal. Samtidigt får jag passa på att tacka honom för alla bloggtips han gav mig, några har jag använt andra återstår. Detta med ljudupptagning kan vara mycket bra Företaget Tele-Del som fakturerar och hävdar att man bokat en annons river fakturan så fort de hör en ljuduppspelningen av telefonsamtalet de hänvisar till. Genom min blogg har jag även lärt känna Evald från konstföreningen bättre, det verkar som vi delar samma syn på konst och konstnärer, jag har under de sista månaderna växlat fler ord med honom än under de 35-år han har bott på orten och basat för charken på Domus. Detta med bloggandet har fått mitt fotointresse att återkomma, man behöver ju bilder för att kunna illustrera inläggen och har man med sig kameran ökar ju chansen att fånga lite dråpliga bilder.
Eget foto av en Chevrolet Impala som saknar höger framhjul 201005 Okänd badnymf vid Lillängsbadet i Skoghall. Eget foto 201006 Eget foto 21005 av bruksklubbens träning utanför kunskapens hus
Utanför min bostad lyckades jag fånga denna bil med tre hjul, och under en promenad i Skoghall stöter jag på denna tjej, eller som var när det var examen i hundskolan en hel bunt med okopplade hundar som sitter stilla trots att matte och husse står runt hörnet. Något som jag har fått med ganska ofta i mina bloggar är små kommentarer om de olika sommarpratarna i P1 några som Ola SaloFrda Hyvönen har varikt riktigt bra medan andra som Micael Dahlén och jägaren Natasha Illum Berg har varit rena bottennapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0