Sommar i P1

Under midsommarhelgen startade årets upplaga av radioprogrammet Sommar. Programmet är ursprungligen en ide av Tage Danielsson som han kläckte under sin tid som underhållningschef på riksradion. De första sommarpratarna har inte riktigt varit i min smak, så jag har sett fram mot dagens program då Natasha Illum Berg skulle vara sommarvärd.
Jaktvapen av någon typ, bild lånad från Wikipedia.
Men hon nådde inte riktigt upp till mina förväntningar. I våras var hon gäst i TV-programmet Skavlan och Fredrik lyckades plocka fram mer spännande episoder ur hennes omfångsrika liv som storviltsjägare i Tanzania, Afrika än vad hon kunde plocka fram på egen hand. Jag  måste även erkänna att jag inte har läst några av hennes fyra böcker, men funderar på att skaffa Floder av röd jord som handlar om hennes svårigheter att etablera sig i det mansdominerade området som storviltsjakten ändå är. Nästa person jag har stora förväntningar på är Annika Östberg, hon bör ha mycket att berätta om hur det är att sitta i fängelse både i USA och Sverige.
q-stars ombyggda sedelautomat i Laxå. Eget foto 201007
Var en liten sväng till Hova i kväll, och körde som vanligt förbi Q-star för att tanka bilen. Men tji fick jag, sedan jag var där sist förra veckan har de monterat bort sedelintaget. Q-star var den sista pumpstationen där man fortfarande kunde betala med sedlar i en automat, så nu återstår bara OK-Q8 om man vill betala med kontanter. Det är ortens sista bensinstation där man kan prata med någon eller köpa en kopp kaffe. Av de större bensinkedjorna tror jag att det snart bara är Jet som fortfarande använder sedelautomater, detta är värt en eloge.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0