Ytterligare en helg hemma

Ytterligare en helg i Laxå, jag blev tvungen att stanna hemma på grund av bilproblem, man blir lite fundersam på varför en bil har växelspak, denna sak är ju helt bortrationaliserad inom flyget. Trots idogt skruvande är problemet ännu inte riktigt löst, och jag (vi) funderar lite på vad felorsaken kan vara.

Eftersom jag var hemma passade jag även på att röja lite, min datorhörna såg för bedrövlig ut, annars trivs jag där omgiven av fem nakna damer, inte levande utan ganska platta krokiakvareller.
Min datorhörna med några krokiakvareller, eget foto 201003
Jag passade samtidigt på att städa ut ett köksskåp och ena kylskåp, det blev en hel del små slattar av hovmästarsås, tomatpuré och räksallad som hälldes ut i toalettstolen, Tanken slog mig efteråt att detta var lämplig föda i en kompost, miljömässigt blir det ju en extra påfrestning för vattenverket som måste rena spolvattnet i onödan. När detta  var klart fortsatte jag med övriga ytor i köket, jag ville ha lite rena ytor före mitt våffelfixande.
Passade på att städa köket före våffelbaket, egen bild 2010Det blev 14 ekströms frasvåfflor av två paket mix, som syl använde jag hjortron och björnbär. Egen bild 2010
Totalt blev det 14 våfflor av två paket Ekströms våffelmix.

Vad rent vatten betyder för livet har innevånarna i Hammarö och Karlstad lärt sig den hårda vägen nu i helgen. Det var enorma problem bara för att spola toaletterna på Centralsjukhuset vatten fick bäras i hinkar. Just ett sjukhus har ju extra stort behov av vatten för att unna tvätta ytor och patienter.

Som en avslutning passade jag på att besöka Tivedsbygdens Konstförenings vårsalong, och jag vill nog hävda att årets utställning hör till de bättre. Dels ställde Ebbe Skoglund ut några fina landskapsmålningar, Gun Germer ställde ut några stämningsfulla akvareller.
Tivedbygdens Konstförenings Vårsalong 20100321. Egen bildNågra av Gun Germers akvareller som var utställda på Tivedsbygdens konstförenings vårsalong 2010. Egen bild 201003






Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0