Nakna gubbar i Bastuklubben

För något årsedan fick jag iden att fixa till en almanacka med motiv från bastuklubben. Almanackor med lättklädda damer förekom ju för något årsedan när några äldre damer i en engelsk kyrklig syförening klädde av sig och sålde sådana för att få in pengar till sin bidragsverksamhet. Men när sedan kommunen beslutade att sälja fastigheten där hembygdsgården och bastun är belägen rann hela iden ut i sanden.  


Sen kom två händelser slag i slag, när jag städade i min dator hittade jag mappen med bilder från bastun och samma dag fick jag ett erbjudande från ett företag som tryckte upp kalendrar till ett rimligt pris, så istället för att kasta bilderna postade jag iväg dem för tryckning.


Lurad!!!!

För att spara mina läsare bilder på helnakna gubbar så visas bara små smakprov av almanackan, Troligen skall jag beställa några fler och då passar jag på att beställa en väggalmanacka med några av mina teckningar.
Eget foto av min egen 2011 almenack.
Tyvärr blev det inte tillräckligt med bilder så att det räckte till alla årets månader så jag tvingades fylla ut kalendern med lite lokalbilder. Men just bilden Här slutar allmän väg är rätt kul, eftersom den ger en fingervisning om att kalendern inte är allmän, utan bara till för de närmast sörjande.
eget foto av mitt eget foto  201011 

Annars har dagen bjudit på ett riktigt snöfall, i förmiddags tvingades jag sopa min trapp ett flertal gånger, runt lunch retade jag mig på att snösvängen redan startat med att bränna bort sitt anslag på snö som borde vara borta om någon dag.
eget foto 20101109 kl 10
I kväll när jag gick till Ica såg jag vilka snödrivor blåsten skapat under dagen, och retade mig på att det var dåligt skottat.
eget foto 20101109 kl 18:30

Jag undrar vad Anna Levin på  lokalblaskan skulle anse om nakna gubbar i en almanacka, hon skrev nämligen ett inlägg om Ryanairs almanacka med lättklädda bikinibrudar som till vardags arbetar som flygvärdinnor.



Läs även andra bloggares åsikter om Gårdsjö, bastu, helnakna, naken, almanacka, snö,
Trackback
RSS 2.0