Vilka läser denna blogg

Ibland blir jag lite fundersam på vilka som läser min blogg.
Blyerts Jenny Larsen

Det finns en sida jag kan gå in på och se statistik över antalet besök, och av den framgår
det att det är en hel del personer inne och tittar och läser.
Tyvärr är det inte så många som lägger en kommentar efter ett inlägg. Men desto fler letar reda på min mailadress och skriver en kommentar eller frågar om något där.
Om du vill ha kontakt eller fråga något maila mig på [email protected]


Jag vet att några före detta skolkamrater brukar titta in då och då, och när man besöker bastuklubben händer det att man får en muntlig kommentar om ett inlägg av någon.

Extra kul var det när konstlexikonet Amanda hörde av sig via mail och frågade om de fick använda en bild från mitt blogginlägg Offentlig konst i sin text om konstnären Lennart Kindgren.
Eget foto av betongfontänen i Korea, Laxå

Nu är det som så att jag skriver inte mina inlägg för någon speciell person, så eventuella inlägg eller åsikter skulle inte påverka mitt val av ämnen. Jag är en egoist, så jag skriver mest för min egen skull, huvudsakligen för att någon stans lagra lite av mina tankar och åsikter, att sedan någon eller några ibland gillar eller ogillar det man skriver får man ta som en liten bonus.

Ytterligare en orsak är att när man på ålderns höst sitter på hemmet med begynnande alzheimer har man någon stans att läsa lite om sitt eget liv.


Själv föredrar jag att hitta mina internetlänkar på egen hand, men ibland händer det att jag hittar länkar som jag vill dela med mig av.
Eftersom jag anser dem vara intressanta, eller informativa.
Bland de länkar jag har rekommenderat finns konstlexikonet Amanda och Antikprat som kan ge mycket information om konst och antikviteter.

Jag har själv märkt att jag hoppar ganska friskt mellan olika ämnen, och att dessa inte alltid är logiskt lagda i rätt kategori, ett blogginlägg om en bok kan ligga under konst eller flyg, och det kan finnas texter om flyg under allmänt.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0