Sju saker ni inte visste om mig

Ni som följer min blogg märker säkert att jag inte har uppdaterat så ofta sedan årsskiftet, jag har inte heller haft så mycket tid över att läsa andras bloggar, så under de sista dagarna när jag har haft lite tid över passade jag på att läsa igenom några av de bloggar som jag normalt följer. I Charles Blogg hittade jag flera inlägg som jag skulle vilja kommentera men då bloggarna var upp till 2-3 månader gamla så avstod jag, däremot hittade jag en kul utmaning i Maggans Blogg  som jag tänkte anta. 


                          Sju saker ni inte visste om mig  


                          Mitt Piano från Svenska Pianofabriken, eget foto 201011

·                         Jag spelade piano i 7 år först för Erik Lindgren och senare Eva Forsberg som
                          även var Lotta Pedersens pianolärare, men jag tvingades sluta när hon
                          slutligen kom på att jag inte övade på mina pianoläxor, jag spelade ju igenom
                          den nya uppgiften tillsammans med Eva, och som regel var det ju inte svårare
                          än att man kunde spela upp samma sak vid nästa lektion utan övning, men 
                          slutligen nådde vi till den punkten då pianostyckena blev lite för omfattande
                          för att kunna spelas upp igen efter bara en eller två genomgångar med
                          pianoläraren.  
 

·                         Jag har väldigt svårt för alkohol i större mängd, vid så kallade blöta fester
                          där jag har deltagit i brukar jag hälla ut mina drinkar i krukväxterna, de kan
                          ju också behöva lite glädje, fast hos en bekant dog några växter någon
                          vecka efter mitt besök.


·                         Jag har just nu Stormy_Weather med Jeff_Lynne som min favoritlår


·                         Jag har sett Sound_of_Music 17 gånger på Bio eller TV dessutom
                          har jag den på VHS och DVD


·                         Jag är livrädd för ormar även små kopparsnokar.


·                         Jag är så gammal att jag har gått i skolan på lördagar, detta är något 
                          som yngre personer inte tror på när jag berättar.


·                         Jag tyckte det var kul att mobba elever och lärare i skolan, Men på
                          1960-talet var inte mobbningen så tuff som i dag och de som drabbades
                          av min Mobbning var som regel sådana personer som förtjänade det, 
                          ett av mina mobboffer skvallrade för magister Nils Isaksson om något otyg
                          jag hittat på resultatet blev att jag körde hans handduk genom
                          toalettstolen under en gympalektion, dröm om min förvåning när 
                          detta mobboffer ringde på min dörr för något årsedan, han och 
                          hans familj flyttade från orten i slutet av 1960-talet och nu ville
                          han bli uppdaterad om skolkamrater och andra händelser på orten. 


Jag tror inte att något av detta är allmänt känt bland mina vänner, kanske någon enstaka vet något enstaka punkt men inte alla. Lite eftertanke blev det och jag var lite osäker på om jag skulle ta med att jag har en hemlig och ensidig kärlek till Ali_MacGraw efter att jag såg henne i TV-serien Kriget Vindar, men jag kom till den slutsatsen att det kanske var lite väl mycket utlämnande av mina tankar och känslor. 


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej Janne!

Kul att du också antog min utmaning. Tänk att du också har gått i skola på lördagar!! Men då var det mest roliga timmen, om jag minns rätt.



Maggan

2011-05-28 @ 12:14:16
URL: http://margaretaswenson.blogspot.com
Postat av: Charles Swenson

Ja vem har inte varit förtjust i Ali MacGraw? Efter Lovestory var jag såld.. Lördagar ja.. Jag har till och med arbetat på lördagar och aftnar som Julafton tex. Då slutade vi 12.00. 48 timmars arbetsvecka minns jag vi hade.



Charles

2011-05-28 @ 13:18:13
Postat av: janne

Trots att jag gillar filmen Love Story fastnade jag inte riktigt för Ali MacGraw där, det kan ju bero på de förskräckligt fula glasögonen hon bar i den filmen. Så första gången jag riktigt fastnade för hennes sensuella utseende var i Krigets Vindar och då var hon ändå 45 år och jag bara 26.



Detta med lördagsjobb och 48 timmars arbetsvecka låter inte kul, vi får hoppas att dessa tider inte återkommer. Jag vet ju att det inte bara var vi ungar som tvingades till skolan, vid Esab fanns ett horn som ljöd var morgon för att markera arbetsdagens start, detta horn bölade långt in på sextiotalets slut även på lördagar.



Lyckliga dig som fick ha roliga timmen på lördagar, vi tvingades räkna och lösa saker som vår lärare ansåg att vi missat under veckan, sista timmen fick någon av oss elever läsa ur en bok för den övriga klassen.



janne

2011-05-30 @ 23:10:55
URL: http://htpp://jannealg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0