ASK 21

Nu i helgen genomförde vi en födelsedagsflygning med vår kompis Leif. Han fick flygningen i present för två årsedan när han fyllde 50. Av olika orsaker tog det två år att komma till skott (kan det vara rädsla?).

Vädret var helt underbart ute vid Karlstad segelflygklubb där flygningen tog plats. En kul sak var att just denna helg fanns en inhyrd ASK_21 till förfogande. När vår kamrat landat efter ca 35 minuter, blev jag erbjuden att följa med upp på en tur, oj vad det sög i flygtarmen, så gärna jag skulle vilja det men de andra ville hem, så det blev ingen segelflygning för min det.


ASK 21 är ett helt underbart flygplan som även får flygas i avancerat läge, och där rök min möjlighet att få flyga en looping. Denna upplevelse saknar jag med andra ord fortfarande.


Leif var mycket nöjd med sin flygning, från ca 700 meters höjd såg han hela Värnen och han kunde även skymta Kinnekulle och Vättern från sin utsiktspunkt över Karlstad.

Segelflygplanet ASK 21 på Karlstad flygstråk

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Nanne

Hejsan!

Ja, du får gärna kopiera musikfilerna från min blogg http://anelou.blogg.se .Jag har ju själv kopierat dom från YouTube, eller vad det hette.

Jag gillar all musik. Men mest 50-60 tals och Delta-blues.

Ha en fin dag!

2009-08-03 @ 18:16:04
URL: http://louko.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0