Djävlar @@@

Konstigt att man svär ibland, själv ogillar jag svordomar och jag försöker undvika dessa i vanligt tal, det kan ju vara bra att ha något riktigt kraftord att ta till när man missar spiken och slår tummen i hammaren eller tvärtom.

Jag träffade en av mina äldre kamrater igår kväll, han är pingstvän. Knepigt nog svär jag som en borstbindare var gång jag pratar med honom, jag till och med tänker i svordomar, samtidigt som jag hasplar ur mig något fult ord ur munnen tänker jag för mig själv, Vad fan är detta, jag ska ju inte svära men dessa djävla ord bara väller fram, fan oxå.

Jag har i flera år funderat på orsaken till detta, och kom igår kväll på att min kompis svär, han smyger in några svordomar här och där.

Så nu undrar jag svär han i pingstkyrkan oxå eller är detta något han bara plockar fram när han pratar med "vanligt" folk, jag vet nu att det är hans prat med några svordomar här och där som får mig att starta svära.



Bild lånad från Wikipedia
En av de mest kända svordomar är den som piloten Lars Rådeström skrek ut i TV ("@¤¤££@@€€%%&&¤¤??@@) när han havererade med en JAS 39 vid landning på Saabs flygfält i Linköping, det kan vara skönt att ha några kraftord att ta till bland.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: kristina kittelsen

Kristina DeBarge heter artisten och låten heter Goodbye

2009-08-21 @ 11:52:02
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: laura

fin blogg=)

2009-08-26 @ 07:57:36
URL: http://laurakettle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0