Helgen 2:ndra advent

Detta är andra helgen i rad som man jobbar inför denna jul, och fram till den 23 december betyder det 30 dagars arbete i streck, så det blir skönt att få fira jul den 24. I fredags blev det en sväng till bastuklubben, jag passade på att avnjuta en öl där, namnet var Kaliber, redan namnet gav mig lite knepiga tankar, jag jobbar ju med olika kalibrar på jobbet, och jag vill inte gärna bli påmind om knepiga kalibrar på min fritid (smaken var därefter, jag kan inte rekommendera denna alkoholfria öl till någon). Före bastun blev det ett snabbt besök i Hova, och jag som normalt inte gillar all julbelysning som kommer upp till höger och vänster blev imponerad av deras belysning i träden den såg häftig ut i verkligheten.



Efter jobbet på lördagen blev det en snabb tur till gräsklipparklubben, för att skruva ur batteriet i gräsklipparen. På söndagen passade jag på att smita in på konstklubbens utställning efter jobbet, tyvärr var jag ute i sista minuten så flera av utställarnas alster var bortplockade, men några av de få konstverken som hängde kvar var riktigt bra. På vägen hem från utställningen blev det en bild på ortens julbelysning, inte mycket att hänga i granen om man ser på lilla Hova.
 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0