Bloggtorka

Det har varit bloggtorka några dagar, vid dessa tillfällen brukar jag kunna plocka fram äldre händelser, det finns ju så mycket på lager inte minst från mitt samtal med aspirant Johansson, men tiden har också varit ett litet problem.

Aspiranten sparar jag till ett senare tillfälle utan jag går raka vägen till mitt senaste förvärv. När Tivedsbygdens konstförening genomförde vårsalongen fastnade jag för en tavla med blommor av Birgitta Helgesson, det blev inte av att jag köpte den under utställningsperioden, men förra veckan träffade jag Birgittas man Kjell och jag nämnde att jag gillade just en av hans frus tavlor. Kjell som tidigare både bott och arbetat som polis i Laxå var vänlig nog att komma med tavlan till mig häromdagen.
Tavla målad av Birgitta Helgesson Mullhyttan 2009

 Jag passar på att slänga ner några rader i bloggen medan mitt ris kokar, vad det skall bli av dessa råvaror vet jag först efter att de har blivit uppätna.
Egen bild av matlagning onsdagskvällen 21/4 2010



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0