Stayfriends

Ibland är det inte lätt här i livet, jag försökte betala in mitt guldmedlemskap till Stayfriends nu i helgen via Paypal, men trots att man har helt korrekt betalningsmottagare vill företaget inte ta emot mina pengar.
Eget foto av bildskärmen februari 2010

När man vill betala medlemskapet kan man välja att betala via olika kontokort, bankgiro eller Paypal. Eftersom jag tillhör den typen av folk som avskyr att använda kontokort (senast jag använd mitt kort var i New York 1998), att över huvud taget använda ett kontokort/betalkort via nätet skulle aldrig falla mig in. Men som tur är har Stayfriends ytterligare betalningsmetoder, Man kan betala via Paypal, eftersom jag har ett konto där passar det mig utmärkt, men det visar sig att det är omöjligt att betala med pengar från mitt eget konto, utan man får upp en ruta där man skall ange från vilket kontokort man vill betala så man är åter på ruta 1. Skam den som ger sig, så jag kontaktade Stayfriends och fick en mailadress dit pengarna kunde skickas via Paypal. Glad i hågen provade jag att följa de instruktioner Madelene Narbrink gav mig i ett mail enligt nedan:

 
Från: 
Datum: 22/4/2010 5:30:21 PM
   Till: jan elgstrand
Hej igen,

Den mailadress man ska uppge är [email protected]
Om du fortfarande önskar att bli Guldmedlem så får vi be dig att på nytt betala med PayPal och uppge [email protected] som emailadress. Alternativt att du betalar via faktura eller bankgiro.
Bankgironr: 5760-5578 Betalningsmottagare: Klassträffen Sweden AB 
Vänligen uppge även ditt medlemsnummer och namn som meddelande. 
Med vänliga hälsningar
Mxxxxxxe Nxxxxxk


Men resultatet blev enligt nedan:

Skicka pengar


Den här mottagaren godkänner bara PayPal-betalningar via sin webbplats. Om du vill slutföra betalningen går du till webbplatsen och följer instruktionerna eller skickar e-post till mottagaren och ber om instruktioner.

PayPal är det säkrare, enklare sättet att betala. Du kan betala eller skicka pengar från 190 länder och regioner som stöds av PayPal.


Att mottagaren bara godkänner PayPal betalningar via sin webbplats, och då kommer vi åter till dessa kontokort igen. Knepigt att vissa företag skall göra det så svårt att kunna betala. Min princip om att inte använda kontokort kvarstår, bankgiro har jag inte eftersom det funkar utmärkt med postgiro till de flesta företag och myndigheter men Stayfriends har inte postgiro , så resultatet blir väl att man får avstå från att bli guldmedlem.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Anna

Var ska jag säga ifrån mig abonnemanget? Hur gör jag? Har fått en faktura utan att jag har bett om den. Är detta likt andra saiter att när man har betalat en gång, så fortsätter de bara. Hittar inte var uppsägning sk göras.

2011-09-14 @ 20:37:24
Postat av: Nicklas

Hej där..

Provat med samma metod med paypal - omöjligt..otroligt de inte är intresserade av 240 kr..nåja - då får det var..

2012-01-10 @ 23:57:35
Postat av: Barbro Nygren

Jag har också försökt att säga upp abbonemanget men ej lyckats Jag har skrivit til Klarna AB för att göra detta men ej lyckats.

2012-04-12 @ 18:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0