Anna Odell

Dagens sommarpratare Anna Odell var i mina ögon sett en besvikelse. Hon pratade med en sävlig på röst som gjorde att programmet kändes väldigt segt. Hon var dock inte riktigt lika sävlig som generalsdottern Kristina Lung, som har gjort sin sävlighet till en gimmick.

 

Odell är född 1973 och har en gång i tiden fått diagnosen psykiskt sjuk, frågan jag ställer mig, har hon någon gång blivit frisk. Hennes konceptiska konstinstallation ”Okänd kvinna 2009-349701” där hon spelar psykiskt sjuk kan bara vara en fortsättning av hennes sjukdom, där hon försöker ge sjukomen det fina namnet Okänd kvinna, på samma sätt som demonstranterna under EU-mötet 2001 i Göteborg kallade upploppen för en gatufest. Vanligt folk ansåg nog att det var kravaller, med gatstenar som kastades mot polis och oskyldiga göteborgare.

 

Jag trodde att jag var relativt allmänbildad  inom området konst men efter att jag lyssnat på Anna under en och en halv timme, inser jag att jag inte begriper något om konst, det Anna pratade om ligger högt över mina konstkunskaper, och ärligt talat tror jag att jag inte heller vill lära mig något om detta.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0