Problemlösare

Ibland är det kul att vara

problemlösare, åt någon som har ett

litet men ack så besvärande problem.
 
Häromdagen kommer det in en

farbror som inte kunde få av sig

sin vigselring. Trots flera försök

med tvål, vatten och att kyla

ner handen satt ringen fast och

ringfingret blev bara större och

större.

Ring som sitter fast, Eget foto 201008
Efter att jag kastat en hastig

blick på problemet insåg jag

att det bara var att plocka

fram sågklingan. Då guld

är en mjuk metall och

sågen är av härdat stål

löser man dessa små

obehagliga problem på

någon minut, det viktiga

är bara att man inte

sågar i fingret, för det

är nog mer obehagligt än

ett svullet finger där man

känner hur blodet pulsar

igenom de små blodkärlen.

Sågning av ring, eget foto 201008
Glädjen är att se personens min

när ringen väl är borta, tyvärr

missade jag detta denna gång

eftersom jag agerade fotograf

samtidigt som jag sågade av ringen.

Äntligen borta, eget foto 201008



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0