TSS - Tänkt Slapp Söndag

TSS

När jag vaknade i morse tänkte jag ta en slapp söndag, men på grund av all snö blev det lite snöskottning. Fördelen med denna nya lätta snö är att det är väldigt bra för äldre mattor, så jag passade på att lägga dem i snön under några timmar. Sen är det inte kul att lägga dem åter på golvet utan att städa, efter lite knäskurande är aven golven nu rena.
Matta i snö, eget foto 2010

Glädjen över landets framgångar vid OS i Vancouver är stor, nu senast med Marcus Hellner och Johan Olsson, bra jobbat. Även den regerande olympiska mästaren Anette Norberg och hennes curlinglag är värd all beundran trots förlusten mot Ryssland med 1-10. Trots förlusten ligger de fortfarande två i tabellen efter Kanada.
Bild lånad från Wikipedia
Det får bli en stor bild på Hellner för han prestation att skida hem guldet, medan övriga och tidigare medaljörer visas som miniatyrer.
Bild lånad från wikipediaBild lånad från wikipediaBild lånad från wikipedia
Johan Olsson brons, Anja Pärsson  brons, Anna Haag silver.
Bild lånad från WikipediaBild lånad från wikipedia
Charlotte Kalla guld samt en skidskytte bild som representerar Björn Ferry guld eftersom jag inte hittar någon fri bild på honom.

Dagens bilder blir som tidigare snöbilder, som på alla orter finns det en gata som kommer sist i snösvängen här är det Johan Järlströmsgatan, och jag blev mycket förvånad när jag såg att den var skottad redan vid lunchtid idag. Normalt brukar vi inte ha några parkeringsproblem på orten, de flesta parkerar längs gatorna, men med all snö tvingas man numera leta efter parkeringsplats för att kunna bli av med bilen. Vid den som ligger närmast mig är snövallarna nu så höga att hyresgästerna på nedre våningen inte ser ut genom fönstren. Min egen trapp är nu översnöad så enklaste vägen in är att klättra över staketet på läsidan där snömängden inte är så stor.
Egen bild av Johan Järlströmsgatan i Laxå 2010Parkeringen på Casselgatan i Laxå, inte kul att bo på nedre botten med dessa snövallar som delvis täcker fönstren.Bild från 2010, Nu är det lättare att klättra över staketet när man skall in i huset.
Johan Järlströmsgatan, Pakeringsplatsen på Casselgatan samt min egen trapp.


Nu kan man följa bloggar efter ort titta på Sveriges bloggkarta och se om det finns någon bloggare på din ort.

Om du vill följa min blogg klicka på följande länk Bllogovin.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0