Rädd och feghet

Jag brukar inte bli rädd, men det händer då och då, det är ganska normalt att bli rädd, och det är ju ett av livets försvarssystem, men feghet är mer ett tecken på osäkerhet.

Hittade denna skylt i siljansnäs 2009
I dag blev jag i alla fall lite rädd och tungan knöt ihop sig, fick en bakhjulssladd samtidigt som jag mötte en bil på vägen, bakvagnen kastades ut i den mötande bilens körfält, snabbt tryck på kopplingen och upprättning av bilen och inget hände, vi möttes med någon cm tillgodo.
Knepigt nog kommer känslan av hjärtat i halsgropgen när hela händelsen är över. Annars är en av mina största rädslor några år gammal, det var när min lillasysters 15-årige son skulle flyga ensam för första gången, jag var med honom till flygfältet när han startade, och hela tiden medan han flög oroade jag mig för att behöva ringa min lillasyster och berätta att sonen havererat (det var ju jag som lurat in honom på flygning).
Man ser det lilla hålet som borrades vid tankens midja, just nu sitter det en trädskruv i hålet
Feghet, jag skäms och erkänner att jag ibland är feg. På gräsklipparklubben finns en 5 kubiks bränsletank för bensin. Någon idiot borrade ett 5 mm stort hål i tanken för att slanga bensin. Jag och en till i klubben tog på oss att laga tanken. Hålet skulle svetsas igen samt målas på insidan. Men då kom min feghet fram i dagen, jag gick bort från tanken och ställde mig bakom ett brandskåp medan svetsningen utfördes, min tanke var att smäller det är det ju onödigt att vi båda flyger till månen. När svetsningen var klar kröp jag ner i tanken tvättade ur den med etanol och bättringsmålade den på insidan, killen som svetsade kommer fram till luckan tittar ner och säjer det du gör nu skulle jag aldrig göra, dels för den trånga ytan där man är instängd och dels på grund av dofterna från färgen.


Kommentarer
Postat av: Fanny Pettersson

sv; japp precis så är det, orden blev som tagna ur min mun:)

2010-01-14 @ 22:11:53
URL: http://fannypetterssons.blogg.se/
Postat av: Therese Zätterqvist

Hej Janne!



Absolut, det är själva tanken i framtiden, just nu har jag dock fullt upp med att styra upp allting som finns runt omkring det nystartade projektet. Men jag ska absolut ha det i åtanke, för det kommer med säkerhet fler BloggJoggar.



Jag får försöka rekrytera lite folk i andra städer som gör samma sak helt enkelt! :)



Ta hand om dig och signa gärna upp dig för nyhetsbrevet på Bloggen. kram Therese BloggJoggen

2010-01-15 @ 14:47:37
URL: http://bloggjoggen.blogg.seh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0