Det som göms i snö kommer upp i tö

Idag fick jag mig en tankeställare, föremål man inte har sett på någon månad kommer fram, eftersom de sista dagarna tagit hårt på snön. Jag hittade en bil som såg ut att ha klarat vintern relativt bra, och nu i veckan skall jag göra ett försök att starta detta engelska fartvidunder. Extra glad blev jag när jag såg några gröna skälkar med vita knoppar, detta kommer säkert att bli några blommor om några dagar, undrar bara vad det kan vara, påsk eller pingstliljor, men svaret kommer väl om någon vecka.
Egen bild av min rabatt 20100329
Vintern har varit ovanligt stygg i år, detta ser man när man promenerar på trottoarerna och ser alla delar av tegelpannorna som rasat ner från taken. Sedan har vi tvåbenta varelser hjälpt till att förstöra, på vägen till posten i morse såg jag att kranbilarna som varit inne på olika gräsmattor när de som skottade bort snön från taken har lämnat djupa spår, det blir många gräsmattor spm måste fixas till i vår.
Hjulspår efter kranbil. Egen bild 201003

Men som Robert Broberg skrev i sin sång Det som göms i snö kommer upp i tö.




I dag var det premiär med sändning av radioprogrammet Ring P1 från Örebro med Katarina Pietrzak, det är kul med nya programledare och jag tyckte att hon klarade av alla debattglada personer bra i direktsändningen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0