Dold inspelning av ljud och bild.


Jag köpte en ny MP3-spelare i höstas med inspelningsfunktion, den ersatte en äldre variant med litet minne, min nya spelare kan spela in ca tre dagars samtal utan laddning eller överflyttning av inspelat material. Jag startade med att spela in mina samtal i samband med ett rån 1998, och genom åren har detta gett mig ett bra minne för saker som hänt. Kort efter att jag skaffade min första inspelare 1998 inledde jag även bandande av telefonsamtal, dessa band har visat sig varit till stor nytta när man får en faktura på en produkt man inte har beställt. Nu senast var det företaget Tele-Del i Malmö som kröp till korset. Detta företag har tidigare (1998) varit i luven med mig, jag fick en faktura på nästan 5000 kronor som inte var beställd, Först efter att jag postat in en kopia på ljudfilen där jag avböjde min medverkan skrev företaget av ärendet.
Fotografi av Tele-dels loggo
Året efter ringde samma försäljare upp igen när jag informerade henne om att jag bandar samtalet slängde hon på luren. För bara tre veckor sedan kom ytterligare en faktura, tydligen är jag numera känd av företaget, de strök beställningen utan att jag behövde posta in ljudfilen, frågan är kommer de att fakturera en annons även nästa år.

I fredags låg det en orderbekräftelse på kontorsmaterial från Kontorsgrossisten AB i brevlådan med en slutsumma på 2875 kronor som skall betalas senast 25-3 2010. läser man den finstilta texten på baksidan framgår det att detta är ett erbjudande om att ingå ett avtal med Kontorsgrossisten AB. Jag skall ringa dem på måndag för att kolla om de också påstår sig ha ringt till mig.
Min nya MP3 spelare, tyvärr köpte jag den modellen som aknar radio, ocvh jag med mitt intresse saknar möjligheten att lyssna på P1
På gräsklipparklubben har vi haft problem med stölder ur en bränsletank, jag har nu fixat en webbkamera men jag kan inte montera upp den där utan att övriga medlemmar blir informerade, Själv har jag ju ett antal webbkameror som monterades upp efter att jag utsattes för ett rån, först var dessa kameror öppna det krävdes ingen lösen för att se bilderna, och man lärde sig ganska fort att tänka på vad man sa och hur man var klädd. Men efter att polisaspirant Jocke Johansson står rakt framför kameran och berättar att en person som jag vet namnet på knarkar tänkte jag att det var bäst att lägga lösen på den sidan. Jag tänkte inte på det medan han nämnde saken men redan under kvällen var det tre personer som hört polisaspiranten prata som hörde av sig med frågor.

Bifogar länk med mer info om Tele-Del http://www.svartlista.se/varningslistan.html
Bifogar länk med mer info om  Kontorsgrossisten AB http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/06/14/nytt-bluffbolag-svenska-kontorsgrossisten-ab/

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0