Vårdagjämningen

Den 20 mars klockan 17:32 (UTC) inträffar vårdagjämningen, och den är mer efterlängtad i år än tidigare år på grund av den snörika vintern. Tyvärr kommer det nog att finnas kvar en hel del snö i högarna långt in i vår. På gräsklipparklubben kommer vi att genomföra traditionen med vårstädning under långfredagen, dels finns det några gräsklippare som skall fixas till inför sommaren och sommarmöbler som skall plockas fram, tyvärr är det fortfarande mycket snö på både gräsytor och asfalten så verksamheten kommer nog igång sent i år.

Själv längtar jag på att verksamheten kan komma igång, och i brist på bilder från verksamheten i år klipper jag in några bilder från en resa till Siljansnäs i höstas.
Eget foto hösten 2009 taget från SE-CLP under en flygning mellan Siljansnäs-GrenlandaEget foto hösten 2009 taget från SE-CLP under en flygning mellan Siljansnäs-Grenlanda
Tyvärr noterade jag inte var jag knäppte bilderna, så att beskriva platserna närmare klarar jag inte av, kanske någon på nätet vet Platserna ligger mellan Siljansnäs och Karlskoga.
Eget foto hösten 2009 taget från SE-CLP under en flygning mellan Siljansnäs-GrenlandaEget foto hösten 2009 taget från SE-CLP under en flygning mellan Siljansnäs-Grenlanda
På förslag finns nu att några från gräsklipparklubben skall genomföra en resa till Gotland, troligen kommer det i så fall bli några träffar där vi planerar resan, samt genomför någon form av navigationsövning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0