Däckmontering

Efter dagens arbete på gräsklipparklubben blev det en sväng till soffan för att sträcka ut benen lite, ganska snart var jag inne i ett nytt arbete som sågverksarbetare. Helt plötsligt vaknade jag av en kraftig smäll, först tänkte jag att det kunde vare ett jordskred eller någon form av jordbävning, men när jag tittade ut genom fönstret såg jag att det var en mycket fin veteranbil (Chevrolet Impala) som stod placerad mitt i gatan. För att stilla min nyfikenhet gick jag ut för att kolla varför bilen stod så knepigt parkerad.
Eget foto av en Chevrolet Impala som saknar höger framhjul 201005
Här ser man tydligt vådan av att inte dra åt hjulbultarna ordentligt och efterdra, det slutar med att man tappar hjulet. Föraren lyckades lokalisera sina saknade bultar genom att promenera längs färdvägen, och med hjälp av en domkraft kunde hjulet återmonteras och färden fortsatte.
Min lilla Morris som saknar luft i vänster framhjul. Eget foto 201005
När jag ändå var ute passade jag på att titta till min egen bil som såg lite skum ut, den lutade så konstigt. Det blir att lappa slangen under veckan, man behöver inte leta efter jobb de kommer med automatik.
LN-EHB, Van´s Aircraft Inc. ((EX) RV-4 fotograferad på Laxå flygfält 201005
Dagens arbete på gräsklipparklubben avlöpte förvånansvärt bra, extra kul var det norska flygplan som gästade fältet. Med start i Norge, flygning via Karlstad och Kristinehamn tog resan ca 1 timme. Jag pratade lite med piloten och trots att jag uppfattade vädret som lite smådisigt hävdade han att det var mycket klart på 9000 fot, från Mellansverige såg han utan problem Halmstad. När han lämnade flygfältet bjöd han på en mycket avancerad flygning.

Annars blev det ungefär samma typ av jobb som i går, tömma utedasset samt paketera sopor i sopsäckar.
Eget foto 210105 Sopsortering där allt slängs i en hög. Eget foto 201005

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0