Israel och Palestina

Mycket har det blivit idag, vaknade tidigt och hörde på nyheterna att Ship to Gaza stormades. Men detta kunde man ju ha räknat ut för länge sedan. Staten Israel vill ju inte att Gazaremsan skall få tillgång till leveranser från omvärlden av eventuellt smuggelgods. Att Israel skämde ut sig genom att döda några av aktivisterna, ger landet en katastrofalt dålig image. Men jag tror att Israel inte bryr sig om omvärldens reaktioner om de kan stoppa leveranser till Palestina. Med på båtarna fanns elva svenskar enligt rapporter från utrikesdepartimentet mår fem av dessa bra däribland Mehmet Kaplan, riksdagsledamot för Miljöpartiet och författaren Henning Mankell, Dror Feiler, Saman Ali och Viktoria Strand.
bild av Mehmet Kaplan lånad från Wikipedia. Bild av Hening Mankell lånad från Wikipedia. Bild av Dror Feiler lånad från wikipedia

Annars har det blivit lite mekanikerarbete i lördags var det en stol som krånglade, och i kväll efter jobbet passade jag på att byta kylare på min Volvo (Ford) 740.
Stol som kräver reparation, bara delvis klar, den saknar två stycken 12 mm låsmuttrar. Bilden är knyckt från Facebook
Det har blivit mycket delar bytt på den bilen i år, nya lameller, rotor, tändbox och fastsättning av en ljuddämpare som har en förmåga att lossna så fort man kör över ett farthinder i för hög fart.  
Egen bild på en volvo 740 utan kylare Liten del av de delar jag bytt på bilen under detta år, snart har jag en ny bil inte många delar kvar som behöver bytas. Eget foto 201005.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0