Slutet på veckan

Normalt är fredagen den sista arbetsdagen i veckan för min del, men när det lackar mot jul är veckans arbete inte slut, Nu inför julen kommer allt övertidsarbete igång, så det blir jobb både på lördagar och söndagar. Men för att ändå få ett litet avslut på arbetsveckan blev det en tur till bastuklubben.

 

På vägen dit passade jag på att lämna in mina tomma svagdricksflaskor, och jag hoppas att jag även denna jul kommer att få njuta av denna underbara dryck. För några årsedan hittade jag en butik som sålde svagdricka i plastdunkar, men den smakade inte riktigt som den svagdricka man fick som liten. Senare tipsade en bekant mig om att
Carlsons Livs i Finnerödja var återförsäljare av Hjo bryggeris Juldricka, efter att första året bara köpt en glasflaska på prov, har det nu blivit en liten tradition att åka till Finnerödja för att köpa denna dryck och antalet flaskor ökar för vart år. Som regel brukar jag passa på att samtidigt köpa lite av deras hembakade bröd. 
Eget foto av några svagdicksflaskor från Hjo bryggeri. 201011 
Efter att jag handlat klart valde jag att ta genvägen genom skogen från Finnrödja till Gårdsjö, jag tänkte inte så noga på väglaget. På ett ställe vid en korsning i en backe råkade bilen glida ner i diket, som vanligt fanns ingen spade eller andra nyttiga prylar i bilen, men jag lyckade gunga mig loss med hjälp av att lägga mina bastuhanddukar under bakhjulen. Inte så kul att ha dessa för att torka sig med, men jag råkade ha med mig en extra eftersom jag inte plockat ur väskan ordentligt efter förra bastubesöket.
Eget foto av min handuk efter att den legat under ett av mina bilhjul, 201011
Den stora grejen för min del på bastuklubben i kväll var att få lämna över de fotokalendrar jag tagit fram, Tyvärr blev det inte så många bilder från bastun så jag tvingades fylla ut den med lite lokalbilder från Gårdsjö

Eget foto av min egen 2011 almenack. Eget foto från bastuklubben 201011
I kväll råkade jag på en person som jag inte minns att jag träffat tidigare, under samtalet kom vi in på ämnet segelflyg och det visade sig att han skolat till ett c-diplom i Västerås 1957, tanken svindlar eftersom detta är mitt födelseår. Bastun sköts av en gullig tjej som klingar under namnet Lotta, och ibland hittar man några av hennes små meddelanden till oss bastare, på ytterdörren satt i kväll en liten lapp om att vi är dåliga på att låsa dörren, vi måste tydligen skärpa oss. Lotta borde få en egen blogg, när cafét var igång fixade hon till helt underbara mackor till ett lågt pris.
Eget foto av Lottas uppmaning 201011

 

Läs även andra bloggares åsikter om Carlsons Livs, Finnerödja, Hjo bryggeri, svagdricka, Gårdsjö, Bastu,
Trackback
RSS 2.0