Ställa upp för att hjälpa andra,

för att även hjälpa sig själv (det kan ju vara jag som behöver något i framtiden). För någon vecka sedan besökte jag Bergviks köpcentrum i Karlstad och där stötte jag på två tjejer som propagerade för organdination.
Eget foto 201010
Detta är något jag funderat på länge men inte kommit till skott med, en av orsakerna är väl att men tänker att det där finns det gott om tid att fixa, jag ska ju inte dö ännu. Men man vet ju inte när den fatala olyckan är framme, och då kan det vara för sent att ta ställning.
Egen bild 201010
Jag skäms också lite för att jag inte ställer upp som blodgivare, men det är inte så lätt på vår lilla ort, som får besök av en blodgivarbuss från Universitets Sjukhuset i Örebro någon gång i månaden. Tyvärr kolliderar deras öppettider med min arbetstid så det är inte lätt komma ifrån jobbet för att ställa upp. Men jag känner mig i alla fall ganska stolt över att äntligen ha fyllt i ett donationskort.
Egen bild 201010
Har man inte tillgång till donationskort kan man även anmäla sig via nätet på Donationrådets hemsida

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0