På radion idag

Det blir ett kort blogginlägg i kväll eftersom det var styrelsemöte på gräsklipparklubben.


Jag hörde på radion idag att ett av de få hus som ritades av arkitekten och en av funktionalismens pionjärer Josef Frank är till salu. Huset kommer att säljas på auktion via Bukowskis i Stockholm. Huset som är beläget i Falsterbo har fyra sovrum på övervåningen, samt på den nedre våningen en sällskapsdel med vardagsrum, matsal och kök. Utropspriset är satt till 22 miljoner kronor, (tjugotvå miljoner kronor!). Troligen kommer försäljningspriset att sluta något högre. Man bara bävar när man försöker räkna ut ett kvadratmeterpris.
Bild lånad från Wikipedia 
Nu trivs jag på den lilla ort där jag bor, och det är lite för långt till Falsterbo för att ha huset som sommarstuga, så jag nöja mig med mina urblekta tulpanmönstrade Josef Frank gardiner jag har i köket. När dessa var nya kostade de i alla fall runt 800 kronor metern. Eftersom färgerna nu är urblekta är de inte så fina, men då de var dyra när de var nya tar det emot att förvandla dem till putstrasor.
 Eget foto av mina urtvättade och solblekta Josef Frank gardiner. 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du från Laxå?

2010-10-19 @ 22:11:57
URL: http://arja.blogg.se/
Postat av: janne

Japp, men det framgår ju av min blogg

2010-11-02 @ 09:37:07
URL: http://jannealg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0