Nubbe till sillen

Trots mina + 50 år har jag ännu inte lärt mig att dricka nubbe till sillen, vad det beror på är jag inte helt säker på, kanske kan det vara så att jag inte gillar den starka smaken av nubben, eller så är det så enkelt att jag inte har lärt mig att äta sill. Jag vet inte varför jag har problem med dessa små fiskar, sillen brukar jag hoppa över när jag bjuds på middag. Jag brukar nöja mig med att skrapa upp några av de inlagda lökbitarna som kan ha en helt underbar smak.

 

Men häromdagen läste jag i tidningen Metro att Systembolaget har tagit fram några alkoholfria snapsar. Så med lite träning kanske till och med jag kan lära mig snapsa i glada vänners lag. Efter ett besök på det lokala systembolaget visade det sig att detta var en beställningsvara, och på stående fot bestämde jag mig för att beställa en omgång med fyra små miniatyrflaskor.

 Alkoholfri snaps, eget foto 2012

Vad det gäller småfisk har jag samma problem med ansjovis och brukar konsekvent peta undan den från vår svenska variant av Wienerschnitzel som brukar dekoreras med ansjovis och kapris. Efter att systembolaget nu kanske har löst mitt motstånd mot snaps får jag hoppas att ABBA kan få fram en sillfri sillvariant.

 

OBSERVERA detta med alkoholfri snaps inte är ett aprilskämt, det finnas att köpa på systembolaget till en kostnad av 39 kronor.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0