Mycket skall man höra innan öronen trillar av

För många år sedan träffade jag en tjej som var politiskt verksam i ett politiskt ungdomsförbund, att sedan min morbror råkade vara riksdagsman för samma parti gjorde väl saken klar att även jag gick med, fast den enda frågan som tilltalade mig av partiprogrammet var den då heta debatten om kärnkraft.

 

Hur som helst på min radio hörde jag något i fredags som fick mig att fundera på om ungdomspolitiker verkligen är vid sina sunda vätskor eller om de har knaprat tabletter under hela sin kongress.

 

Genom åren har många ungdomsförbund kommit med knasiga förslag som efter några år mognat till sig lite och slutligen passerat riksdagen i lite omarbetade former.

 

Men vi får verkligen hoppas att Centerpartiets ungdomsförbund CUF senaste förslag om att släppa knarket knarket fritt slängs i soptunnan. Personligen ser jag ingen vinst för samhället om dessa droger skulle säljas på systembolaget. Så väl kände jag min morbror så att jag vet att han skulle rotera i sin grav om detta förslag nådde riksdagen.

 

                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0