Vinterpratare i P1

I dag öppnade radion sin adventslucka nummer 2 och presenterade vilka som kommer att bli Vinterpratare i P1.


Jag upptäckte redan förra vintern att radion startat en serie med vinterpratare och då fastnade jag för skådespelaren, urmakaren med mera Johann Neumanns program, han hade ett riktigt spännande levnadsöde att berätta om, inte minst hur han sprang till kökslådan för att hämta en stor kniv för att ha något att försvara sig med eller hur han blev mobbad på urmakarskolan för att han var liten till växten.

Eget foto av min egen radio, 201011

Bland årets vinterpratare som presenterades idag skall jag försöka lyssna till minst fyra stycken de som verkar extra spännande är, författaren Håkan Nesser, sångerskan CajsaStina Åkerström, journalisten K-G Bergström samt handbollspelaren Staffan Olsson.
Bild lånad från Wikipedia Bild lånad från Wikipedia Bild lånad från Wikipedia Bild lånad från Wikipedia

Men om jag på grund av arbete eller att jag är borta hos någon och skulle missa direktsändningen får man väl leta upp programmet på SR hemsida och lyssna i efterhand.

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0