Hemma även denna helg

Denna helg blev jag av lite olika saker kvar hemma på vår lilla ort. En av de mest bidragande orsakerna var att en bekant ringde mig häromdagen och talade om att han låg på sjukhus. Under en färd till jobbet fick en mötande bil en sladd och resultatet blev en frontalkrock, med två totaldemolerade bilar och några personskador. Den mötande bilen som framfördes av en kvinna saknade vinterdäck, och med det väglag vi har haft de sista dagarna har medfört att jag personligen undvikit att köra bil.

 

Just väglaget gjorde att jag avstod från att åka till bastuklubben i går kväll, detta är annars något jag brukar göra varje fredag som jag tillbringar helgen hemma. Annars skulle en tur dit ha varit ganska bra, eftersom jag har fått en bunt kalendrar från tryckeriet som skall delas ut bland klubbens medlemmar.


Så det blev en ganska slapp fredagskväll för min del, matlagningsproblemet löstes av pizzabagaren på Marina som fixade till en pizzatyp som jag inte provat tidigare. Trots storleken var jag tvungen att käka några knäckebrödsmackor för att känna mig riktigt mätt.
pizzabagaren på Marina, eget foto 201011 En för mig ny typ av pizza med bara ost och räkor

Efter maten blev det lite strötittande på TV, den nya stjärnan dekoratören MariaLasse Kronérs Doobidoo var ingen höjdare enligt min åsikt. Hon tillförde inte programmet något mer än olika störmoment. Jag kommer ihåg att Lennart Hyland provade något liknande i sina Hylands hörnor en gång i tiden, då var det en Fru Nilsson som hela tiden ställde sig upp och kom med knepiga kommentarer.    
Eget foto av Lasse från Dxoobidoo 201011
När man så här oplanerat blir kvar på orten har man ju inte heller kollat upp vad som händer, och det enda jag vet på rak arm är vinstutlämningen i Tivedsbygdens konstförening i morgon söndag. Eftersom jag själv blev lottlös i år är det ju heller inget måste för min del att besöka vinstutlämningen,



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0