Nya bokhyllor

Jag har länge funderat på ur jag skall förvara mina böcker, de har temporärt varit placerade som högar i ett rum som jag inte använder så mycket, Men jag har retat mig lite på att det varit svårt att hitta rätt bok trots att de legat i sorterade travar efter ämnesområde.
Ytterligare böcker på golvet som väntar på en bokhylla. Eget foto 201005 eget foto 200105

Men äntligen har jag kommit till skott och med hjälp av en såg har jag lyckats såga sönder några hyllor och byggt om dem så att de går från golv till tak, totalhöjden är 2,60 meter så att nå de översta böckerna utan stege blir lite svårt.

Eget foto 201108

Jag känner mig ganska nöjd med slutresultatet, så det kommer att bli en likadan sektion på motstående vägg i hallen. Med ytterligare en sektion kan jag minska ner antalet böcker som ligger i kartonger på vinden. Samtidigt för jag en möjlighet att gå igenom dessa böcker, trots att jag avskyr att kasta en bok, blir det säkert någon som får ett andra hem i pappersåtervinningen. Fast det enorma jobbet att flytta om alla böckerna så att jag får dem i den ordning jag önskar återstår, men detta blir en kul sak att göra en dag med dåligt väder.

Eget foto 201108

 


Kommentarer
Postat av: Charles

Ja för några år sedan gjorde vi likadant. När ungarna flyttat tyckte vi att vi kunde göra om ett sovrum till bibliotek och musikrum. Det är roligt att kunna få en överblick över alla böcker. En del vill man läsa på nytt, andra blir uppslagsverk och ytterligare minner om trevliga lässtunder. Jag kan inte heller kasta böcker men gav bort till biblioteket sådana jag inte ville spara. De flesta gick till utlåning och resten såldes på bokbordet.

2011-09-06 @ 09:09:16
URL: http://charlesswenson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0