Äntligen inleds årets konstsäsong

I söndags startade Tivedsbygdens konstforening vårutställning, och den utställningen brukar vara inledningen för mitt konstår. På grund av jobb och andra aktiviteter ligger ju mitt konstintresse i träda från december till mars. Men det känns skönt att utställningarna kommer igång, det är ju ett av de bästa vårtecknen jag har.
eget foto 201103 Eget foto 201103

Kvalitén på årets utställning skiljer sig inte så mycket från tidigare år, som vanligt är det blandat med alster från glada amatörer till mer proffsigare bildskapare. Vid höstutställningen såg jag några alster av Lennart Lindström som tilltalade mig, men när jag väl fick tid att besöka utställningen under måndag lunch var samtliga av hans verk som tilltalade mig sålda.

Konstutställning laxå eget foto 201103

I år har Conny och Evald lyckats med en formmässigt stilren hägning av alla tavlor. Trots att det är något färre alster som ställdes ut  märks det inte eftersom de har deponerat materialet och ytorna mycket smakfullt. Tur att man inte är utställningskommissarie för det kan inte vara lätt att hänga upp många verk av skiftande typ och ändå få en helhet.
eget foto 201103



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0