CUK

Titeln på bloggen är inte så oanständig som det ser ut. Jag var i Siljansnäs under lördagen för att titta på flygplan och en del avancerad flygning. Ner på det lilla flygfältet dimper en DC-3a på sin väg hem från Dala-Järna. Detta var en mycket mäktig upplevelse att se flygplanet först flyga över flygfältet i höjd med trädtopparna för att sedan landa. Flygplanet var ett av andra världskrigets mest betydelsefulla flygplan och efter kriget kom det i tjänst bland alla större flygbolag. Mest kända här i Sverige är nog den DC-3 som blev upphovet till DC-3 affären och den DC-3 som havererade på Kastrup med nuvarande kungens pappa ombord.

DC3 9Q-CUK gör en överflygning vid Siljansnäs

Jag passade på att detaljgranska detta plan, vilket jobb de nuvarande ägarna lägger ner, flygkroppen var så blank så att den kunde användas som spegel, undrar hur mycket autosol de förbrukar per år.

Tur att registreringen inte blev KUK, det skulle vara lite oanständigt.

Jag såg även en engländare som verkligen såg ut att ha pli på sin fru, hon vaxade hela flygplanet medan gubben i huset tittade på flyguppvisningen, så borde det vara för alla. Jag glömde att fråga om hon även vaxade bilen hemma.

En del har pli på sina käresta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0