Gräsklipparklubben

Igår kväll tillbringade jag ca 3 timmar på gräsklipparklubben, och i onsdags blev det ca 2 timmar, så nu ser jag ett slut på jobbet, det återstår väl ca 4 timmar men dessa sparar vi till efter helgen. Jag måste låta gräsklipparen svalna lite, den kom i kokning efter ca 2 timmars klippning, och jag blev mycket snopen när det krävdes nästan 10 liter vatten för att fylla upp kylaren.



1966 bildades på orten en gräsklipparklubb, stiftarna av klubben var väldigt ivriga och målmedvetna, totalt anlades ca 180.000 kvadratmeter gräsyta. Medlemsantalet var ca 50 personer nästan samtliga deltog i klippandet av gräsytorna. Jag kom med i klubben 1973, då fanns det fortfarande bara två kanaler på TV och inte många aktiviteter som störde klubbens målsättning. Men med utökat utbud av TV-kanaler, dataspel och andra aktiviteter blir antalet medlemmar som ställer upp med klippning allt mindre. Detta är ett problem inte bara i vår klubb utan i alla föreningar som baserar sin verksamhet på frivilligt arbete av medlemmar. Idag är vi ca 5 personer som klipper gräset, men fortfarande är det ca 40-50 som använder gräsytorna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0