Klubbträff på gräsklipparklubben

För några veckor sedan fick jag idéen att ordna en klubbträff på Grenlanda flygfält.
Stora hangaren på Grenlanda Flygfält. Eget foto 201008

Vad jag då inte visste var att jag skulle bli kraftigt förkyld just denna helg, så min tanke med en enkel tipspromenad rann ut i sanden eftersom jag inte orkade fixa till frågorna. För att i alla fall ha något att plocka fram ifall det skulle bli dötid svängde jag in på en snabb inköpsrunda på Biltema där jag köpte ett brännbollsset och ett kors med fem pinnar där man skall kasta in ringar. Vad jag missade var att det växte gott om kantareller runt fältet, någon fick på några minuter ihop till hela måndagens måltid.
Några modellflygare, eget foto 201008  SF 25 C Hangaren på Grenlanda flygfält, eget foto 201008
Extra kul var att så många mötte upp, jag räknade till ett 25-tal bilar och ett 35 tal personer som mest, och jag vet inte hur många tårtor Stig A fick plocka fram. Troligen fixar vi till ytterligare en klubbträff under hösten fast då får det bli på hemmafältet Vena. 
Några riktiga flygare runt bordet på Grenlanda flygplats, eget foto 201008


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0