Resa kollektivt och feghet

Det har varit lite dåligt med tid för denna blogg några dagar, och med påsken i antågande ser det ut som att det inte kommer att bli så mycket den närmaste tiden heller.


I fredags skulle jag åka till Skoghall, detta löstes mycket smidigt med buss Laxå-Degerfors och därifrån tåg till Karlstad, hemresan på söndagen blev enklare eftersom Tåg i bergslagen har ett tåg från Karlstad till Göteborg som stannar på spår 3 i Laxå.
Tåg i Bergslagen, tidigare ett SJ-lok på järnvägstationen i Karlstad, Eget foto 201003Vanlig personvagn på Tåg i Bergslagen, eget foto 201003Busstationen i Karlstad

Trots att jag gillar att köra själv, var detta färdsätt riktigt bra, dels finns möjligheten att få varmt kaffe men största bonusen var att jag han läsa 3 kapitel av Graham Greenes bok Honorärkonsuln. den har ännu inte nått upp till Vår man i Havannas nivå, när jag läste den vek jag mig av skratt. Personligen begriper jag inte varför han inte tilldelades Nobelpriset i litteratur, det var många som krävde det på 1960-1970 talet. Greene avled 1991 så nu är det försent.


Annars har hela helgen varit relativt lugn, med möjlighet att få skryta med sin okunskap. Jag och en Kär vän deltog i ägglunken, där man går en slinga på 2,5 km genom skogen och svarar på 12 frågor. För varje rätt svar fick man ett ägg, och med sex ägg i påsen på vägen hem känner man asig ganska dum.


Avslutningen i skidskytte VM gav oss i alla fall en bronsmedalj.                                                                              
Tack Helena, Anna CarinBjörn och Carl Johan.
 

Jag fick en liten kommentar i veckan om feghet av en Kär vän, hoppas min lilla ändring på Facebook löser detta med min feghet.

Nu har jag lagt in denna blogg på Sveriges bloggkarta, jag anser att det är kul att kunna leta bland andra lokala bloggar, och man kan följa min blogg här.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0